تریدرها صفات شخصیتی متفاوتی دارند. بیشتر تریدرها تمرکزشان بر پیدا کردن سطوح مناسب برای ورود به معاملات است و از یک موضوع مهم برای رسیدن به بیشترین بازده غفلت می‌کنند.
این موضوع مهم درک و شناخت عمیق تیپ شخصیتیشان است.
آگاهی از ویژگیهای شخصیتی قالب شما به شما در شغل ترید کمک خواهد نمود. در این مقاله به بررسی تریدرهای درون‌گرا و برون‌گرا به همراه نقاط قوت و ضعف اونها می پردازیم.

به عنوان یک معامله گر، می توانید با شناخت خود، مزیت بیشتری در بازار کسب کنید. نه تنها آمادگی بیشتری برای معامله خواهید داشت، بلکه خواهید فهمید در شرایط مختلف بازار چه استراتژی بهتر است اتخاذ کنید.
به طور کلی، ما معتقدیم درونگراها شانس بیشتری برای دوام آوردن در منحنی یادگیری و پیشرفت در بازارهای مالی دارند.


فهرست مطالب:

 
  • تنها دارایی شما در ترید خودتان هستید، شما بهتر میدانید چه چیز باعث موفقیت شما می شود

  • سو گیری های رفتاری چیست

  • شیوه تفکر۱ شیوه تفکر ۲

  • چرا درک ویژگیهای شخصیتی شما در ترید مهم هست

  • درونگرایی چیست؟ آیا یک درون‌گرا می‌تواند ترید شود؟

  • برونگرایی چیست؟ آیا برون‌گرا می‌تواند تریدر شود؟

  • شما درون گرا هستید یا برونگرا؟

  • نقاط ضعف و قوت خود را برای تشخیص شخصیت خود در ترید مشخص کنید

  •  بهترین تیپ شخصیتی برای ترید کدام است

  • چه مهارت‌هایی برای تبدیل شدن به یک تریدر خوب نیاز دارید؟

  • نتیجه گیری: بهترین تیپ شخصیتی برای ترید کدام است؟


تنها دارایی شما در ترید خودتان هستید، شما بهتر میدانید چه چیز باعث موفقیت شما می شود

 

اکثر افراد تازه وارد در بازارهای مالی انتظار دارند که با داشتن استراتژی معاملاتی قوی و محکم سود خوبی به دست بیاورند. این افراد در مورد اشتباهات رفتاری که انجام می دهند اطلاعات کمی دارند. مشکل اینجاست که بهترین استراتژی ها دنیا در صورتیکه به خوبی مورد استفاده قرار نگیرند، ناکارآمد هستند.
استراتژیها به تنهایی سودآور نیستند و این توانایی شما در کاربست آنهاست که منجر به سود می شود. تمام این موارد روی کاغذ ساده به نظر می رسند اما در مسیر اجرا کردن آنها اشتباهات زیادی مرتکب می شوید که سود شما را کاهش می دهد.
ترید کردن کار سختی است و نیاز به اعتقاد و تعهد به این کار دارد. افراد زیادی به دلیل آنکه زمان کافی برای شناخت خود و ویژگیهای رفتاری خود اختصاص نداده اند شکست خواهند خورد.
جوئل اندرسون در کتاب پوکر، رابطه جنسی و مرگ می نویسد در معامله گری شما قوانین خود را وضع می کنید اما مطمئن شوید این قوانین با شخصیت شما هماهنگ هستند.
درک شخصیت خود برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق بسیار مهم است. قدرت عاطفی و روانی عوامل بسیار مهمی در موفقیت در معاملات هستند. این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید خودتان را بهتر و عمیق تر بشناسید.

 

سو گیری های رفتاری چیست؟

 

سوگیری شناختی


سوگیری های رفتاری همان سوگیری های شناختی هستند. این سوگیریها در واقع الگوهای سیستماتیک انحراف از تصمیم گیری منطقی، عقلانی و کارآمد هستند. به عنوان مثال بسیاری افراد تنها برای اینکه ریسک نکنند دچار اشتباه به حداقل رساندن سود و به حداکثر رساندن ضرر می شوند.
یک خطا رایج نگاه ثابت به قیمت و تمرکز بر قیمت روز گذشته است. خطا مشابه دیگری هم وجود دارد که تریدر به شدت روی نوسانات اخیر تمرکز می کند و به نمودار به صورت یک کل نگاه نمی کند.
خطای رایج دیگری که می توان گفت همه انسانها درگیرآن هستند خطا تایید طلبی است. ما به منابع بیرونی و دیگران برای تایید افکار و باورهایمان توجه می کنیم درصورتیکه منابع بسیار موثق تری مانند بررسی مبتنی بر شواهد و نگاه تجربی وجود دارند که می توانند افکار ما را به درستی تایید یا رد کنند. شبکه های اجتماعی یک مثال خوب برای خطا تایید طلبی هستند. ما افرادی که با ما هم نظر هستند را دنبال می کنیم و احتمالا افرادی که دیدگاه مخالف ما را دارند بلاک می کنیم. که این راه مناسبی برای یادگیری و انطباق که از مولفه های اصلی هوش است نیست.

 

شیوه تفکر۱ شیوه تفکر ۲


خطاهای شناختی یا سوگیریهای رفتاری انسان تمامی ندارند. دنیل کانمن و رودولف دوبلی بخاطر کارهایشان در خصوص این خطاها شهرت جهانی دارند. برای درک بهتر خود و بازار توصیه می کنیم کتابهای تفکر سریع و کند دنیل کانمن و هنر شفاف اندیشیدن از رودولف دوبلی را مطالعه نمایید.
کانمن معتقد است که ما می توانیم تفکر خود را به دو دسته تقسیم کنیم. اول تفکر شهودی و سریع است و دیگری تفکر منطقی و آرام است. تریدرها میبایست از روش دوم برای توسعه استراتژیهای معامله گری استفاده نمایند. روش اول به ما تنها درگرفتن تصمیمات موقت و شهودی کمک می کند.

 

چرا درک ویژگیهای شخصیتی شما در ترید مهم هست؟


بارزترین صفات یک تریدر خوب شامل موارد زیر است:
1    مدیریت استرس
2    تحمل بلاتکیفی و عدم قطعیت
3    کنارآمدن با شکستها
4    فروتنی
5    عدم سرخوشی پس از سود
6    عدم وابستگی به پول
7    صبر
8    تصمیم گیری براساس تحلیل به جای احساسات
9    انعطاف پذیری و تمایل به تغییر
10    پذیرش شکست
اگر شما به موفقیت خود در بلند مدت اطمینان داشته باشید با ضررها و شکستهای احتمالی که دربرابر شما قرار می گیرند جا نخواهید زد. شما باید به عنوان یک حرفه ای بدون توجه به موقعیت تصمیمات عینی بگیرید. ترس، طمع و دخالت آدرنالین مشکل همیشگی انسان است. شما باید احساسات و سوق دهنده هایی که شما را اسیر این دام های روانی می کنند درک کرده و از آنها اجتناب کنید.
اگر ویژگی های شخصیتی خود را درک نکنید به احتمال زیاد درگیر اشتباهات رفتاری می شوید. برای معامله خوب باید خود را بخوبی شناخته و درک کرده باشید در غیر این صورت بازار این درسها را به قیمتی گزاف به شما خواهد آموخت.

 

درونگرایی چیست؟ آیا افراد درون‌گرا می‌توانند تریدر موفقی باشند؟


فرهنگ مریام وبستر درون گرایی را به افرادی اتلاق می نماید که محتاط و خجالتی هستند و تمایل دارند زمانشان را به تنهایی بگذرانند.
به طور کلی افراد درونگرا کمتر به دنبال جلب توجه هستند و تمایل به شرکت در برنامه های اجتماعی ندارند. این افراد ترجیه می دهند در پس زمینه باقی بمانند. وقتی اشتباهی اتفاق می افتد تمایل به سرزنش خود دارند و به طور کلی می خواهند مطمئن شوند این اشتباه دیگر اتفاق نخواهد افتاد.
به همین علت درونگرا ها تمایلی به بکاربستن سیگنالهای معاملاتی ندارند و در مقابل تمایل به تحلیل، نظم، دقت، تمرکز روی جزئیات و تحقیق دارند. در زمان ریسک کردن این افراد ریسک گریز هستند.

 

برونگرایی چیست؟ آیا افراد برون‌گرا می‌توانند تریدر موفقی باشند؟


برونگرایی یعنی تمایل به بیرون و بر اساس فرهنگ مریام وبستر به معنی پرگویی، مثبت گرایی، جمع گرایی و درکنار مردم بودن است. افراد برونگرایی خیلی پرحوصله نیستند و تمایل دارند در محیط پر محرک باشند. به صورت روانی تکانشگر و رقابت جو هستند. تمایل به شرکت در میهمانی دارند و نسبت به افراد درونگرا ریسک پذیرتر هستند (مخصوصا به دلیل اینکه ریسک محرکی قوی است). این افراد تمایل به استفاده از احساسات درونی خود دارند، بر اساس امیال درونیخود عمل می کنند.

 

شما درون گرا هستید یا برونگرا؟


یک تریدر خوب مجموعه از بهترین ویژگیهای هر دو تیپ شخصیتی را دارد. خیلی عالی خواهد بود که شما دقت به جزئیات یک درونگرا را به همراه ریسک پذیری یک برونگرا داشته باشید.
هیچ فرد درونگرا صرفا یا کلا برونگرا نیست. معمولا افراد نمره ای میان این طیف را بدست می آورند و بعضی از صفات هر دو تیپ را دارا هستند و مشخصا ما ویژگیهای شخصیتی خود را انتخاب نکرده ایم.
اگر شما توانایی ها و صفات قالب خود را بشناسید، این موضوع در معاملات به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی مناسب معاملاتی خود را اجرا کنید و با ضررهای اجتناب ناپذیر و احتمالی کنار بیایید.
به طور خلاصه  شما باید درک بهتری از میزان تحمل ریسک خود داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا استراتژی ترید خود را تعیین کرده و بدانید از کدام اهرمها استفاده کنید.

نقاط ضعف و قوت خود را برای تشخیص شخصیت خود در ترید مشخص کنید
موضوع مهمتر از اینکه شما کی هستید و چه ویژگیهایی دارید این است که شما به شکلی خاص رفتار می کنید و آیا نیاز به تغییر و تعدیل رفتار، افکار و احساسات خود دارید؟ 
به این منظور توصیه می کنیم که نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت کنید. از دید ناظر به خود نگاه کنید و سعی کنید نگاه بی طرف داشته باشید. با نوشتن ویژگی های خود روی کاغذ به خود کمک خواهید کرد تا واضح و شفاف فکر کنید.
می توانید از کسانی که شما را می شناسند کمک بگیرید. از آنها بخواهید تا نقاط قوت و ضعف شما را بنویسند و ببینید آنها شما را چگونه می بینند. بیشتر مردم بابت اختلاف نظراتشان در این مورد شگفت زده خواهند شد. همینطور می توانید از تست های آنلاین ویژگی های شخصیت مانند MBTI استفاده کنید.

 

 بهترین تیپ شخصیتی برای ترید کدام است؟

 

شخصیت تریدر

مشخصا تریدرها صفات متنوعی دارند اما صفات خاصی وجود دارند که به نظر می رسد برای موفقیت در بازارهای مالی بسیار مفید هستند.
1    تمایل به تنها کار کردن
2    خود انگیختگی
3    داشتن ذهن تحلیل گر
4    تمایل به بازی با اعداد
5    اعتماد به به خود و افکار خود
6    تمایل به نگه داشتن جزئیات معاملات
7    خود کنترلی
8    عدم وابستگی به پول
9    اشتیاق واقعی به تجارت
به نظر شما افراد درونگرا اینجا امتیاز بیشتری بدست می آورند یا افراد برونگراها؟ به نظر می رسد افراد درونگرا با توجه به آنچه گفته شد امتیاز بیشتر کسب می کنند. هرچند این به معنای عدم موفقیت برونگراها در بازارهای مالی نیست.
برت استینبرگر مدرس بازارهای مالی یک تست شخصیت برای تریدرها طراحی کرده است که انجام آن می توانند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

 

چه مهارت‌هایی برای تبدیل شدن به یک تریدر خوب نیاز دارید؟


هر شکلی از معامله و سرمایه گذاری به معنی قبول مسئولیت تصمیمات و نتایج آن هست. شما باید به تنهایی تحلیل کنید و تصمیم بگیرید. معامله کردن می تواند بسیاری مواقع حوصله سر بر و تکراری به نظر برسد. اگر شما برونگرا هستید آیا می توانید با این احساس کنار بیایید؟ گاهی هم ترید کردن بازی صبر است؟ چون گاهی بهترین معامله، معامله نکردن است. دیوید کوهن این موضوع را به خوبی در کتاب ترس، طمع و اضطراب (روانشناسی بازارهای مالی) بیان نموده است.
کوهن مقایسه بسیار جالبی بین موشها انجام میدهد. تا زمانی که موشها جایزه دریافت می کنند به عنوان مثال تا زمانی که با فشردن پدال شکر دریافت می کنند به این کار ادامه می دهند. حتی اگر به ازای صد بار فشار پدال 2 یا 3 بار جایزه دریافت کند این تناوب در دریافت جایزه آنها را به ادامه فشاردادن پدال ترغیب می کند تا زمانی که خسته بشوند. موشهایی که به طور متناوب و منظم جایزه دریافت می کنند ماندگاری بسیار زیادی در این فعالیت داشتند و تجارت دقیقا چنین الگویی از تقویت پاداش را ایجاد می کند.

نتیجه گیری: بهترین تیپ شخصیتی برای ترید کدام است؟


بعد از خواندن این مقاله امیدواریم دید خوبی از اینکه چه کسی برای ترید مناسب است پیدا کرده باشید. درواقع بهترین تیپ شخصیتی مناسب ترید به سختی قابل تعیین است اما به طور کلی ما معتقدیم افراد درونگرا نسبت به افراد برونگرا احتمال موفقیت بیشتری دارند.
افراد برونگرا صفات بیشتر و با تناسب بیشتر با این حرفه دارند هرچند این موضوع یک حقیقت مطلق نیست
بنابراین بهتر است دید خوبی نسبت به ویژگیهای خود داشته باشید و تجارتی براساس نقاط قوت خود بسازید نه نقاط ضعفتان.

 

تلفن پشتیبانی: 34478818-026